Brug rabatordningerne!

Chip-close-up_420x251.gif

Synes du, fagforeningskontingentet er for højt? Så brug dine medlemsmulig­heder og tjen dit kontingent ind igen.

Vi hører jævnligt, at kontingentet er lige lovligt højt, og det er da også korrekt, at det samlede kontingent ikke ligefrem er, hvad man kan kalde et knaldtilbud lørdag formiddag i det lokale supermarked.

Men hvis man ser på kontingentet uden efterløn og uden A-kassebidrag, som på få kroner nær er ens for alle A-kasser, så koster det i øjeblikket 460 kroner i måneden at være medlem af det faglige fællesskab i 3F Nordøstsjælland. Når skatten er fratrukket, er den rå nettopris 308 kroner om måneden.

Gennem dit medlemskab af 3F Nordøstsjælland, har du blandt andet mulighed for at opnå pæne rabatter på en lang række varer og tjenesteydelser, som du normalt forbruger. Du har også mulighed for at tegne forsikringer i F.eks. ALKA med forbundsrabat, og for langt de fleste vil der være gode penge at spare på f. eks bilforsikringer og ikke mindst familie og indboforsikringer.
En familieforsikring med sumløs dækning koster for 3F medlemmer 1.270 kroner i ALKA, og markedsprisen ligger som minimum over 1.800 kroner på sådan en forsikring.

Langt de fleste medlemmer vil også kunne spare ganske betragtelige beløb på f. eks bilforsikringer. Der er allerede over 70.000 3F medlemmer der har tegnet familieforsikringen, og rigtigt mange har ALKA som bilforsikringsselskab. Hvis du stadig ikke er en af dem, så skulle du måske bede ALKA om et tilbud på dine forsikringer.

LO plus kortet giver som nævnt rabat i en række butikker og hos forhandlere, og der gives typisk en rabat på 8 - 10 %. Nogle steder er det væsentligt mere, f.eks. giver Falck en rabat på 25 % til nye LO PLUS kunder.LO plus har også fået lavet en tandforsikring, der betyder, at meget store tandlægeudgifter fremover kan undgås, dog er der en selvrisiko på 3000 kroner årligt.

Der er rigtigt gode muligheder for, at du reelt kan have direkte overskud på dit faglige kontingent, hvis du bruger nogle få minutter ekstra på lige at tjekke om det du har behov for, skulle stå på rabatlisten hos LO Plus.

Du kan selv læse mere om LO Plus på www.loplus.dk

Du kan også læse mere om ALKAs forbundsfordele på www.ALKA.dk – kig under ”Fagforbundsrabat”